סגולת הטקסט

סגולת הטקסט-
איך לפתח בתוככי ידע קבלי?
איך לפתח בתוכי ידע קבלי?
"..המקובלים תמיד כתבו וכותבים רק עבור אלה שכבר נמצאים בהשגה, בהרגשה, בראייה של העולם העליון. כאשר אדם כזה קורא את מה שנכתב על ידי אחרים, הוא מתאר לעצמו באופן מדויק לגמרי, בבירור ובאופן מוחשי את מה שרצה לומר המחבר.
באופן כזה המקובלים חולקים ביניהם את הידע שלהם, אבל הוא מובן רק להם, מפני שהם נמצאים בהרגשה של אותו עולם עליון, אותה מערכת שמנהלת את העולם שלנו. ואלה שלא נמצאים בהרגשה כזאת אינם יכולים לתאר אותו לעצמם. באופן מכאני בלבד הם "מלהטטים" בכל מיני מושגים והגדרות, אבל זה לא נותן דבר, המושגים נשארים לא מובנים.
לכן, קשה לומר מה הטעם ללמוד אותם, אבל כפי שכותב בעל הסולם באותו סעיף 154 "בהקדמה לתלמוד עשר הספירות", יש משמעות ועניין גדולים להתייחס בצורה מיוחדת לכתבי המקובלים, מפני שאנשים שכתבו את הטקסטים האלה, היו בהשגה של האנרגיה העליונה, של האור העליון. ככלל, ספרי קבלה נכתבו בשפה העברית או בארמית. ארמית היא שפה שקרובה במהותה לשפה העברית, והייתה בשימוש עוד לפי 3500 שנה בבבל העתיקה, במקביל לעברית.

אם אדם בעולם שלנו אינו מבין ואינו יודע כלל על מה מדובר, ואפילו לא יודע את השפה שבה כתוב הספר, זה לא משנה. נניח, שאדם יודע רק סינית, אבל אם הוא יישב ליד מקובלים וישמע מה הם לומדים ועל מה הם מדברים, אז על ידי הרצון העצום שלו להבנה והשגה הוא יתחיל לעורר ולהזמין על עצמו את האור העליון. תרד עליו הארה מיוחדת, ותחת השפעתה האדם יתחיל להרגיש בתוכו בהדרגה על מה מדברים המקובלים, אפילו מבלי להבין את שפתם ועם הזמן גם יתחיל להבין את השפה.."

סֵפֶר הוּא גֶּשֶׁר הַסֵּפֶר הַזֶּה הוּא לֹא סֵפֶר, אֶלָּא הוּא קֶשֶׁר חַי בְּתוֹךְ הַהֲבָנָה שֶׁלְּךָ, בְּתוֹךְ הַהַרְגָּשָׁה שֶׁלְּךָ, הוּא הַדּוּ שִׂיחַ שֶׁלְּךָ, עִם הַמַּעֲרֶכֶת הַמְּתוּקֶנֶת, שֶׁאַתָּה הוֹלֵךְ וּמִתְקַדֵּם אֵלֶיהָ, וְנִכְלַל בָּהּ יוֹתֵר וְיוֹתֵר. הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיעור (09.05.08) על "מאמר לסיום הזוהר"

 * * * * * 

מקורות הזנה

(ערוץ "סגולת הטקסט")
בספר נמצא הכל. ספר הוא מקור של האור, מקור מים חיים. דרך המקורות מקבלים הזנה. בהתקשרות דרך הטקסט, רואים דברים חדשים. כי הטקסט הוא לא טקסט, אלא הכלי של בעל הסולם.

ספרי חכמת הקבלה

(ערוץ "ספרי קבלה אמיתיים")
בספרים של חכמת הקבלה כתוב איך להשיג את העולם העליון, איך להשתמש בכוח השפעה בנוסף לכוח הקבלה שנמצא בנו בצורה טבעית.

* * * * *
מאמרי "האומה" בעל הסולם
מאמר: "בקורת להמרקסיזם לאור מציאות החדשה ופתרון לשאלת איחוד האומה על זרמיה"
הרב מיכאל לייטמן בשיעור 22.03.10
לשיעור המלא לחץ כאן
-
ראשית, אני מבין שזה קשה לאדם ששומע אותנו. אבל כמה שישמע יותר, זה לאט לאט יקרב אותו. שנית, אני בכל זאת מנסה להסביר שאי אפשר אחד בלי השני. אם אני רוצה להסביר משהו לאדם, אני יכול להסביר לו מנקודה שאני עומד עליה כמו על בסיס. וזאת תפיסת המציאות.
מה שאין כן, יכולים להגיד, "אבל הוא לא תופס" ישנם אנשים שלא תופסים, שלא מבינים, אבל הם מוכנים לפנות אליך בצורה כזאת ולהגיד "תגיד לי מה לעשות. עזוב אותי מהחוכמות האלו. את השכל אני משאיר לך, אני מוכן להיות לידך, לשרת, לעזור ולהיות יחד איתך. הראש שלך, הידיים שלי".
כך זה עובד פחות או יותר אצל תשעים ותשעה אחוז מהאנושות. אין בזה שום דבר רע. כך הוא מבנה העולם. אבל בכל זאת כשאתה הולך להסביר להם, אתה חייב להסביר אמת, מאיפה זה נובע, ושם הם קולטים פחות ופחות, עד לרגע ש"מכאן והלאה אני מתחיל להבין את הרעיון. בסדר. אז יותר מזה אני עוד לא תופס".
כמו שאצלנו. תראה מה שהמקובלים מסבירים לנו על "תלמוד עשר הספירות", "פתיחה", ועוד מיני דברים, לכל אחד ואחד יש הגבלה - "עד כאן אני מבין קצת, מכאן קצת פחות, והלאה בכלל לא. אני יכול לחזור על כמה מילים ששמעתי בלי לחוות את המילים האלו". בכל זאת יש לך איזה קצה חוט, הוא חייב להימשך מהמקור.
בעל הסולם כותב שאסור לנו להשאיר את המון העם בשקר. צריכים לפתוח לכולם הכל, שכל אחד יקבל משהו. אבל מתוך זה שהוא רואה עד כמה הדבר הזה אמיתי ועמוק, ועד כמה שהוא מגיע עד הסוף, מתוך זה יש לו הרגשת ביטחון. והוא בעצמו שייך לאיזה ענף קטן. לא צריך לזלזל בזה.
כשאני רואה אדם ברחוב, או תלמיד שנמצא כאן, ואני רואה שהוא מוגבל, קודם כל אי אפשר להגיד על אף אחד מראש מה יקרה לו הלאה. אפילו אם הייתי יודע מראש שעד הסוף הוא יישאר מוגבל, זה לא מוריד ממנו כלום. הוא צריך לעשות את התיקון ולהגיע לגמר תיקון שלו. אבל הוא חייב להיות קשור לאמת. 

מקובל כותב מתוך השגת הצורה הרוחנית לעומקה

(ערוץ "ספרי קבלה אמיתיים")
מקובל כותב מתוך השגה של כל המערכת וכל הפרטים שלה. הוא חייב להשיג צורה שלמה. הוא מגלה את הצורה הרוחנית לעומקה, רואה כל תופעה משורשה, מאיפה היא באה. איך היא מתקשרת לכל הבריאה, מה הסיבות אליה ומה התוצאות ממנה.


 שלבי ההשכה הרוחנית
המקובלים מחייבים את כולם ללמוד מספרי הקבלה, 
כי רק בהם נמצא המאור המחזיר למוטב
המאור מאיר רק בתנאי שלא מגשימים את חוכמת הקבלה
-
אות קנ"ה
ולפי"ז יש לשאול: א"כ, למה זה חייבו המקובלים, לכל איש, ללמוד חכמת הקבלה?

אמנם יש בזה דבר גדול, וראוי לפרסמו: כי יש סגולה נפלאה לאין ערוך, לעוסקים בחכמת הקבלה, ואע"פ שאינם מבינים מה שלומדים, אלא מתוך החשק והרצון החזק, להבין מה שלומדים, מעוררים עליהם את האורות המקיפים את נשמתם.

פירוש: כי כל אדם מישראל, מובטח בסופו, שישיג כל ההשגות הנפלאות, אשר חשב השי"ת במחשבת הבריאה להנות לכל נברא. אלא, מי שלא זכה בגלגול זה, יזכה בגלגול ב' וכו', עד שיזכה להשלים מחשבתו ית', שחשב עליו, כמ"ש בזוהר, כנודע.

והנה, כל עוד, שלא זכה האדם לשלימותו, נבחנים לו אותם האורות, העתידים להגיע אליו, בבחינת "אורות מקיפים", שמשמעותם היא, שעומדים מוכנים בעדו, אלא שהמה מחכים לאדם, שיזכה את כלי הקבלה שלו, ואז יתלבשו האורות האלו בכלים המוכשרים.

ולפיכך, גם בשעה שחסרו לו הכלים, הנה, בשעה שהאדם עוסק בחכמה הזאת, ומזכיר את השמות של האורות והכלים, שיש להם מבחינת נשמתו שייכות אליו, הנה הם תיכף מאירים עליו, בשיעור מסויים. אלא, שהם מאירים לו בלי התלבשות בפנימיות נשמתו, מטעם שחסרים הכלים המוכשרים לקבלתם, כאמור. אמנם ההארה, שמקבל פעם אחר פעם, בעת העסק, מושכים עליו חן ממרומים, ומשפיעים בו שפע של קדושה וטהרה, שהמה מקרבים את האדם מאד, שיגיע לשלימותו.

פעולות על כוחות רוחניים

(ערוץ "עולם גשמי ועולם רוחני")
אנחנו חיים ברשת גשמית ויכולים להפוך אותה לרשת רוחנית. לעשות פעולות בעולם הזה שמשפיעות על העולם הרוחני, על הכוחות הרוחניים. לקרוא וללמוד בכתבים, לסעוד ולשיר יחד, בכוונה להתקרב זה לזה. וכך מהשימוש בכל מה שאפשר בעולם הזה, נקבל כוחות להיות קרובים.

סֵפֶר הַשָמַיִם

בְּסֵפֶר הַחוֹכְמָה בָּעוֹלָם הַזֶה

הֵן הַלָבָן וְהֵן הַדְיוֹ שֶבְּאוֹתִיוֹתָיו,

אֵין בַּהֵם רוּחַ חַיִים,

 –

וְגִילוּי הַחוֹכְמָה שֶבְּסִיבָּתָם,

אֵינוֹ בְּמָהוּתָם עַצְמָם

אֶלָא מִחוּץ לָהֵם,

כְּלוֹמַר, בַּמוֹחַ שֶל הַמְעַיֵין בּוֹ.

 –

מַה שֶאֵין כֵּן בְּסֵפֶר הַשָמַיִם,

כּל הַמוֹחִין שֶבַּמְצִיאוּת

הָרוּחָנִית וְהַגַשְמִית

נִמְצָאִים בּוֹ וְנִמְשָכִים מִמֶנוּ.

 כתבי בעל הסולם, מאמר: "מבוא לספר הזוהר", אות י'
* * * * *


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה